2019-07-25 Böcker till salu för reducerat pris.
A few publications are available at
reduced prices - at least 30% if you order per e-mail
matts.mattsson@telia.com
. You could also look for reduced prices at Bokbörsen.se
http://www.bokborsen.se/page-start
Andersson, I. (2004). Lyssna på föräldrarna: om mötet mellan hem och
skola. Stockholm: HLS förlag.
Andersson, P., Sjösten, N. & Ahn, S. (2003). Att värdera kunskap,
erfarenhet och kompetens: perspektiv på validering. Stockholm: Myndigheten
för skolutveckling.
Arnstberg, K. & Ramberg, I. (red.) (1997). I stadens utkant:
perspektiv på förorter.
Tumba:
Mångkulturellt centrum. (190 s.)
Ax, J. & Ponte, P. (red.) (2008). Critiquing
praxis: conceptual and empirical trends in the teaching profession.
Rotterdam:
SensePublishers. (247 p.).
Bergsten, B., Bjerkman, A., Hermansson, H-E., & Israel, J. (red.)
(1991). Etik, solidaritet, välfärd: till Harald Swedner : en vänbok från
kamrater på en irrande planet. Göteborg: Daidalos. (403 s.)
Bronäs, A., Selander, S. (Eds.) (2007). Verklighet Verklighet: Teori och praktik i lärarutbildning.
[Reality, Reality. Theory and Practice in Teacher Education] Stockholm:
Norstedts Akademiska Förlag.
(223 s.)
Eikeland, O., &
Fossestøl, K. (red.), (1998). Kunnskapsproduksjon i endring: nye erfarings-
og organisasjonsformer : artikkelsamling fra konferansen Kunnskap og Handling
II, Sociologiska institutionen, Lunds Universitet
,
Arbeidsforskningsinstituttet, Oslo.
(345 s.)
Eriksson, B. (1988). Nyttoverkstan: visionen -
ideologin – verksamheten: en utvärdering. Stockholm: Riksförb. Sveriges
fritids- och hemgårdar (RSFH).
Flemström, C. & Ronnby, A. (1975). Socialt
fältarbete: om försök att bryta med förmynderiet, byråkratismen och
expertväldet : om människors förmåga. (2. uppl.) Lund: Studentlitt..
Franzén, E.M. (2003). I välfärdsstatens väntrum:
studier av invandrares socialbidragstagande. Diss. (sammanfattning)
Göteborg : Univ., 2003. Göteborg.
Fritidsledarskolorna (1995). Fritid på tvären: en
bok om forskning och litteratur för fritidsarbete.
Stockholm: Fritidsforum.
Green, B. (red.) (2009). Understanding and
researching professional practice / Bill Green [ed].
Rotterdam: Sense
Publishers.
(193 p.)
Hedén, U. (red.) (2009). Våga lära: aktionslärande
i Helsingborgs skolor. (1. uppl.) Helsingborg: Skol- och
fritidsförvaltningen. (215 s.)
Helldin, R. (1998). Kommunerna och den
specialpedagogiska verksamheten: nutid och framtid. Stockholm: HLS.
Henriksson, B. (1982). Pengarna eller livet.
Stockholm: LiberFörlag
Jakhelln, Rachel (red) (2009).
Emosjoner i forskning og læring
. Eureka forlag.
Kemmis, S. & Smith, T.J. (Eds.)
(2008). Enabling praxis: challenges for education. Rotterdam:
SensePublishers. (304 p.)
Leach, E.
(1977[1966]). Rethinking anthropology. (Repr.) London: Athlone P.
Mattsson, M. (1996).
Vinter i folkhemmet: En
studie av den svenska modellen på lokalplanet
.
[Hard times. A study of the Swedish Model on a local level].
Doctoral dissertation,
Göteborg: Institutionen för socialt arbete. Göteborg: Kompendiet. (331
s.).
Mattsson, M. (2001).
Stenar under vattenytan:
Forsknings- och utvecklingsarbete problematiserat
. [Research and
Development. A problematized narrative]. Studentlitteratur. (105 s.).
Mattsson, M. (2004).
Att forska i praktiken:
En kunskapsöversikt och en fallstudie
.
[Praxis-related Research. A survey a
nd a case study].
Uppsala: Kunskapsföretaget i Uppsala AB. (198 s.).
Mattsson, M. i samarbete med Eriksson, H. and Pisilä, S. (2006).
Vad är värdefull
specialpedagogisk kunskap?
[What knowledge is
of value in Special Education?]. Stockholm Institute of Education, Department
of Human Development, Learning and Special Education, Publication nr 32.
(80 s.).
Mattsson, M., Johansson, I. & Sandström, B. (Eds.)
(2008). Examining Praxis: Assessment and Knowledge Construction in Teacher
Education.
Rotterdam:SensePublishers.
(243 p.).
Mattsson, M, Eilertsen, T. V. & Rorrison, D. (Eds.) (2011).
A Practicum Turn
in Teacher Education
. Rotterdam: SensePublishers. (259 p.).
Pedersen, K.P. (1984-1986). Den nordiske
udfordring: Norden som alternativ .
Århus: Grevas.
Ponte, P. & Smit, B.H.J. (Eds.) (2007). The quality of practitioner
research: reflections on the position of the researcher and the researched.
Rotterdam: Sense Publishers. (129 p.).
Rönnerman, K., Furu, E.M. & Salo, P. (Eds.) (2008). Nurturing praxis:
action research in partnerships between school and university in a Nordic light.
Rotterdam:
SensePublishers. (288 p.).
Sahlström, O. (1998). Den röde patriarken: en essä
om arbetarrörelsens auktoritära tradition. Stockholm: Atlas.
(118 s.)
Stenberg, L. (1998). Det finns bruk för alla:
visionen om möjligheternas sektor. Falköping: Fören. Möjligheternas sektor
- Bruk för alla [distributör].
Sundin, S.Z. (1986). Södergården: Sveriges andra hemgård
1916-1986. Stockholm: Riksförb. Sveriges fritids- och hemgårdar (RSFH.
Swedner, H.
(1960). Ecological differentiation of habits and attitudes.
Diss. Lund : Univ..
Lund.
(400 s.)
Swedner, H. (1994). Några texter om välfärdsarbete
i Japan. Stockholm: Liber utbildning.
Svenska kommunförbundet (1997). Den reflekterande
kommunen: kommuner och forskning i samverkan.
Stockholm: HLS
van Swet, J., Ponte, P., & Smith, B. (Eds.) (2007).
Postgraduate Programmes as Platform: A
Research-Led Approach. Rotterdam:
Sense Publishers.
Tiller, T.,
Lund, T. & Furu, E.M. (red.) (2007). Action research: a Nordic
perspective.
Kristiansand: Høy?skoleforl..
Tiller, T., Jakhelln, R. & Leming, T. (Red.), Emosjoner i forskning og laering. Tromsø: Eureka Forskningsserie
nr. 1-2009. (s.246).
Tjernberg, C. (2011). Specialpedagogik i skolvardagen: en studie med
fokus på framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande. Licentiatavhandling
Stockholm : Stockholms universitet, 2011. Stockholm.
Tåhlin, M. (1985). Fritid i välfärden: svenska folkets fritids- och
kulturvanor. Stockholm: RSFH:s förl..
Wahlberg, S. (red.) (1978). Samförstånd eller konflikt?: om
samhällsarbete inom socialvården. Stockholm: Socialstyr.
Ödman, P. (1995). Kontrasternas spel: en svensk
mentalitets- och pedagogikhistoria. D. 1. Stockholm: Norstedt.
(634 s.).
You could also look for reduced prices at Bokbörsen.se
http://www.bokborsen.se/page-start
...............................
Flera nummer och årgångar av följande tidskrifter finns till salu:
BLM, Bonniers Litterära Magasin
Clarté
Jakobs stege: Coeckelberghs litterära tidskrift
Journal of Community Practice
Kommentar, oberoende socialistisk tidskrift
KRUT, Kritisk utbildningstidskrift
Nordisk Pedagogik
Ord & Bild, tidskriften
Pedagogisk Forskning i Sverige
Pedagogy, Education & Society
Pockettidningen R
Socialistisk Debatt
Socialvetenskaplig Tidskrift
Tidskriften Utbildning & Demokrati
Zenit (tidskrift)